08 de setembre, 2008

FALTA D'ORGANITZACIÓ DE L'AGÈNCIA VALENCIANA DE SALUT

Sóc donant de sang des de fa uns quants anys, i el que està passant enguany no ho havia vist mai. Resulta que l'home pot donar sang quatre vegades a l'any, i la dona tres, és a dir, que els homes donem sang cada tres mesos. Coincidint amb estos terminis, cada tres mesos més o menys, ve al meu poble la unitat mòbil de transfusions de l'Agència Valenciana de Salut per a fer les extraccions. Uns dies abans que vinguen, envien a casa una carta informant del dia, l'hora i el lloc on es realitzaran les donacions, i eixe mateix dia al matí fan ban en el poble per a recordar als possibles donants que a la vesprada es faran les extraccions.
Doncs bé, en la donació passada ja em va ocórrer però al final vaig aconseguir donar sang, però hui ja no ho han consentit. L'últim dia que vaig donar va ser el 5 de juny, sent hui el dia 8 de setembre, en la pràctica han transcorregut més tres mesos des de l'última donació, i per tant podria donar sang, és més, segons m'ha informat el metge, el temps mínim entre donació i donació és de dos mesos, per tant, on està el problema? Resulta que si comptem un any a partir de hui cap arrere, veiem que de les quatre donacions legals que es poden realitzar en un any, la primera va ser el dia 10 de setembre de l'any passat, o siga, que falten DOS DIES! per que haja transcorregut el termini legal establit d'un any per a fer quatre donacions. Per dos putos dies no puc donar sang, i no sols jo, sinó també tots els que van acudir a donar sang eixe dia 10 de setembre de l'any passat i que han realitzat les quatre donacions, tampoc hui podran donar sang.
M'he queixat al metge encarregat de les donacions, i també ho faré a l'Agència Valenciana de Salut, perquè és absurd, que després de fer tanta propaganda demanant voluntaris per a que donen la seua sang, i més encara a l'estiu, que per falta d'atenció i organització, es tiren a perdre unes quantes donacions.

1 comentari:

Nür ha dit...

No em fotis? No puc comprendre-lo... la sang és una cosa que fa tantissima falta, i fent tonteres d'eixes per dos punyeters dies!

I podràs el día 10 anar a un altre poblet a prop?

Salut,
Nür